چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی طرح حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط با بخش خصوصی

با توجه به تصمیم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جلسه 60 ام شورا و تاکید آقای دکتر طیب نیا، ریاست شورا به بررسی موضوع "حمایت از صنایع کوچک و متوسط"، جلسه کارگروه کارشناسی شورا با حضور روسای کمیسیون های مرتبط از اتاق ایران و اتاق تهران در تاریخ 95/04/08 برگزار گردید. در این جلسه حضار ضمن ابراز مشکلات واحدهای صنعتی کوچک به بررسی جوانب مختلف اجرای پروژه های اولویت دار وزارت صمت به شرح عناوین زیر، پرداختند

با توجه به تصمیم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جلسه 60 ام شورا و تاکید آقای دکتر طیب نیا، ریاست شورا به بررسی موضوع "حمایت از صنایع کوچک و متوسط"، جلسه کارگروه کارشناسی شورا با حضور روسای کمیسیون های مرتبط از اتاق ایران و اتاق تهران در تاریخ 95/04/08 برگزار گردید. در این جلسه حضار ضمن ابراز مشکلات واحدهای صنعتی کوچک به بررسی جوانب مختلف اجرای پروژه های اولویت دار وزارت صمت به شرح عناوین زیر، پرداختند.

• رونق تولید و تعیین تکلیف 7500 واحد تولیدی مشکل دار با هدف فعال نمودن آنها

• تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد

• تکمیل و راه اندازی 33 طرح مهم و ملی

از جمله مهمترین مشکلات صنایع کوچک و متوسط که در جلسه مطرح گردید موضوع کمبود نقدینگی، مشکلات مربوط به بازاریابی و فروش محصولات، مشکلات بیمه و مالیات و عدم دانش کافی این صنایع و نیاز ایشان به وجود مراکز مشاوره بود.

همچنین موضوع اعطای تسهیلات مصوب 16 هزار میلیاردی به صنایع کوچک و متوسط در جلسه مطرح گردید که جمع نظرات اعضای حاضر حاکی از ناکافی بودن این میزان و عدم اطمینان به اجرای موفقیت آمیز این طرح برای نجات صنایع کوچک و متوسط بود.

خواندن 578 دفعه

جستجو در سایت