جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دومین نشست هم اندیشی سرپرستان دبیرخانه های شوراهای استانی گفت وگوی دولت و بخش خصوصی

دومین نشست هم اندیشی سرپرستان دبیرخانه های شوراهای استانی گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مرداد ماه 1395 در اتاق ایران برگزار شد

در این نشست مهندس جعفر مرعشی، مشاور عالی رئیس اتاق ایران و عضو کمیته راهبری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، به ایراد مطالبی در خصوص فلسفه و چگونگی شکل گیری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و همچنین بهبود عملکرد شوراهای استانی و دبیرخانه‌های متبوع پرداختند.

هم چنین گزارشی از عملکرد شوراهای استانی کرمان و آذربایجان شرقی به ترتیب توسط آقایان طبیب زاده و ولی‌زاده، سرپرستان دبیرخانه های شوراهای استانی مذکور ارائه شد و در ادامه نرم افزاری جهت مدیریت دبیرخانه های شوراهای استانی که برای اولین بار توسط شورای استانی اصفهان به منظور امکان دسترسی سریع تر به موضوعات و مصوبات شورای گفت و‌گوی دولت و بخش خصوصی طراحی گردیده بود، توسط این شورا در جلسه معرفی گردید.

سپس، گزارش عملکرد دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مرکز و همچنین برخی شاخص های مورد استفاده در ارزیابی و پایش عملکرد شوراهای استانی که منتج به افزایش بهره وری و عملکرد آن ها می گردد، توسط آقای دکتر چاغروند ارائه گردید و به دنبال آن گزارش عملکرد دبیرخانه کمیته موضوع ماده 76 توسط آقای مهندس عامری به استحضار حاضرین در جلسه رسید.

در پایان جلسه نیز مشکلات اجرایی دبیرخانه های شوراهای استانی به همراه سایر نظرات ایشان طی پرسش و پاسخ بین سرپرستان دبیرخانه ها و قائم مقام دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مرکز، آقای دکتر سلاح ورزی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که مهمترین مشکلات به شرح ذیل می باشد:

  1. نهاد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می تواند آینده ای روشن برای پیدا کردن آیین گفت و گوی کارآمد و با بهره وری میان دولت و بخش خصوصی باشد.
  2. نو پا بودن شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی موجب شده است که برخوردها در استان های مختلف متفاوت باشد و باید امیدوار بود که این نهاد به اندازه ای نیرومند شود که محل حل واقعی اختلاف ها باشد.
  3. برخی از مدیران دستگاه های دولتی هنوز در این باره که جایگاه قانونی نهاد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چیست، توجیه نیستند، ولیکن حضور مرتب اکثریت استانداران درا ین شورا جای امیدواری ایجاد کرده است که این نهاد بتواند به اهداف قانونی خود برسد.
منتشرشده در اخبار شورای گفتگو
خواندن 535 دفعه

جستجو در سایت